Publicaties

De basis van een goed advies begint met communicatie en het delen van informatie. Op deze plek staan artikelen en presentaties uit de praktijk van D-Essence. Niet alleen bouwen ze op de ervaringen van uitgevoerde opdrachten, maar ze trekken de lijn door naar de toekomst ... ter inspiratie!

Artikel Korte omschrijving

Introductie in Service Management

Wat is Service Management?

In deze presentatie wordt in vogelvlucht een introductie gegeven van de bouwstenen van Service, de onderlinge samenhang en de prestatie indicatoren.

Chief Service Officer in NL

Hoe staat het met de opkomst van de Chief Service Officer in NL?

De Chief Service Officer is een wenselijke toevoeging aan het bestuur van een bedrijf. Hoe vertaalt die wenselijkheid zich in de praktijk. Vijf service captains praten over hun ervaringen.

(on)terechte profit centre aspiraties

Is de serviceorganisatie een profit centre of een contributing centre?

Dat service winstgevend is staat als een paal boven water. Moet deze bijdrage aan de profit lijden tot zelfstandigheid in de vorm van een profit centre?

Aan de lijn of aan het lijntje

Houdt een contactcentre je aan de lijn of aan het lijntje?

De gevoelens bij een call centre zijn door Youp van 't Hek in een karikatuur weergegeven ... of zt er toch een kern van waarheid in. Iedereen heeft een mening, wij ook.

Service vergroot verkoopmogelijkheden

Bedrijven laten verkoopkansen liggen door te weinig gebruik te maken van de kennis en de contactmomenten van de serviceorganisatie met hun klanten.

In dit artikel wordt aangegeven hoe u meer kunt halen uit service en hoe u service kunt gebruiken in de overige delen van uw organisatie. Tot slot worden er een aantal tips gegeven die inhaken op de huidige financiële crisis.

Installed base de voordeur tot service

Hoe bepaalt u of de klant recht heeft of service? Krijgt de klant een "standaard" behandeling of is de service goud omrand?

Dit artikel gaat in op begrippen als Installed Base en Entitlement. Wanneer loont het om hierin te investeren om zowel uw kosten te beheersen als extra omzet te genereren. Tevens zal worden ingegaan op de relatie tussen het zetten van de verwachtingen aan de voordeur en de uiteindelijke klanttevredenheid.

Waat is de Chief Service Officer

Sevice is belangrijk, maar worden alle beslissingen over service wel op het juiste niveau genomen? De Chief Service Officer is in opkomst.

Dealer Service Workshop
(automobiel branche)

Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden, laat deze workshop zien hoe een servicebezoek aan een dealer kan uitmonden in een situatie van dalende klanttevredenheid en gemiste omzet.

Na het "zo moet het niet" volgen een aantal simpele handreikingen over "hoe het wel kan". Een must voor alle verkopers en service mensen.

Persoonlijk Medisch Paspoort

Iedereen in Nederland heeft een formulier thuis gekregen over het Elektronisch Patienten Dossier (EPD). Fundamentele "weeffout" van het EPD is dat de patiënt zelf weinig tot niks te vertellen heeft over wat er allemaal over hem/ haar wordt opgeslagen en wie dat allemaal mag bekijken.

Het Persoonlijk Medisch Paspoort biedt een alternatief: patiënt als "marktpartij ontwaakt.

RFID in Ziekenhuisketen

Deze publicatie is een samenvatting van een onderzoek dat is uitgevoerd door vier partijen uit de ziekenhuisketen. Er wordt aangegeven welke elementen nodig zijn om tot succes te komen ... en hoe de status quo daarmee verandert tussen deze partijen.

 

Publicatie

An article is a brief composition on a subject.

An essay or research report on a subject.

The communication of something to the public; making information generally known.

Rainbow divider line

Home | D-Essence | Onze aanpak | Publicaties | Training | Klanten | Contact